O cizma de moda este o cizma purtata din motive de stil (mai degraba decat in scopuri utilitare – de exemplu, cizme pentru drumetii, cizme de echitatie, cizme de ploaie etc.). Termenul se aplica, de obicei, cizmelor pentru femei. Moda cizmelor vine intr-o gama larga de stiluri, de la glezna pana la lungimea coapsei, si sunt folosite pentru imbracaminte casual, oficial si de afaceri.
Desi cizmele erau un stil popular de incaltaminte pentru femei in secolul al nouasprezecelea, ele nu erau recunoscute ca un element de moda pana in anii 1960. Acestea au devenit foarte populare in anii 1970 si au ramas de atunci o baza de incaltaminte de iarna pentru femei.
La inceputul anilor 1990 a aparut o explozie in cultura clubului de dans si in modurile sale asociate, dintre care multe se refereau la inspiratia din anii 1960, precum si pe elemente tematice fetisice. Cizmele pana la genunchi, cizmele cu platforma, si chiar cizme din silicon Calvin Klein erau purtate de clubberi, dar, desi unii designeri flirtau cu aceste stiluri de incaltaminte (de exemplu, Gianni Versace), preluarea principala a fost limitata.
Cu toate acestea, pana in 1993, cizmele au fost destul de populare pentru ca Vogue sa declare ca a fost „Anul cizmei”, cu o gama larga de stiluri de la glezna pana la genunchi, concepute pentru a fi purtate oricand si cu orice lungime de tiv. Cizmele pana la genunchi au devenit din nou obisnuite, initial ca stiluri modeste, care au fost ulterior inlocuite cu cizme cu fermoar in a doua jumatate a deceniului.
In 1995, colectia de toamna / iarna a lui Versace a prezentat cizme subtiri, cu fermoar, ridicandu-se chiar sub genunchi , care erau un precursor al celui mai comun stil de imbracaminte pentru urmatorii 10 ani. La fel ca cizmele din anii 1960 au fost vazute ca un antidot fata de feminitatea „New Look”, aceasta renastere la inceputul anilor nouazeci a fost legata de dezvoltarea unor stiluri de imbracaminte mai feminine, mai contrastate si complimente de purtarea cizmelor.
La inceputul secolului XXI (2000-2007 si 2017-2018), cizmele de moda intr-o varietate de stiluri s-au intors la acelasi nivel de omniprezenta pe care le-au bucurat in anii 1970. O pereche de cizme pana la genunchi, adesea cu accente metalice, a fost considerata pe scara larga ca un element de garderoba pentru femeia constienta de imbracaminte, legata de fuste si rochii de lungime pana genunchi pentru uzul casual si de afaceri.
Ghetele pana la glezna au ramas, de asemenea, foarte populare si in ultima parte a primului deceniu. In 2009, cizmele inalte au facut obiectul unei atentii majore din partea presei de moda, primind aprobare si un nivel de acceptare generala pe care nu l-au atins niciodata ; aceasta tendinta a continuat si in 2010 iar in anul urmator stilurile pana la genunchi au devenit obisnuite. Tot in 2011, cizmele pana la glezna au fost promovate ca o alternativa populara de vara la sandale.