Probabil ai citit destule articole despre cheia succesului pe internet si despre cum sa optimizezi site-ul pentru motoarele de cautare sau pe scurt spus SEO. Probabil ce nu ti-a spus nimeni pana acum este ca prin SEO nu vei reusi niciodata sa aduci “tone” de trafic peste noapte pe site, dar cu siguranta este un prim pas foarte bun in promovarea pe internet.
De asemenea, este si o modalitate foarte buna pentru a intelege cum functioneaza Google si la ce ajuta pozitionarea paginilor unui site in primele pozitii ale rezultatelor din Google. In prezent peste 67% dintre clickurile din Google sunt preluate de primele 5 rezultate organice din prima pagina si de aceea SEO este cu adevarat importat pentru orice fel de business, de la un simplu blog, un site afiliat, o carte de vizita virtuala, o prezentare a serviciilor pe larg si mai ales daca vorbim de comert online.
Daca totusi nu iti gasesti timpul necesar pentru a invata acest domeniu vast despre cum sa promovezi cel mai eficient un site in mediul online, iti recomandam sa vizitezi pagina adfel.ro si sa aflii mai multe despre serviciile SEO profesionale care te pot ajuta sa iti desfasori in continuare activitatea intr-un ritm normal si in acelasi timp sa beneficiezi de rezultate de top in Google.
Cand ne referim la SEO trebuie sa stii ca acesta este impartit in doua categorii mari, respectiv SEO on page si SEO off page. Diferenta dintre cele doua este evidenta, in sensul ca prima presupune aplicarea tehnicilor de optimizare “in pagina”, adica pe site-ul tau, iar cea de-a doua categorie inseamna “in afara paginii”, adica optimizarea profilului de linkuri, care presupune adesea crearea de continut si obtinerea de linkuri referinta de pe alte site-uri catre cel detinut de catre tine.
Exista o multime de factori, mai exact peste 200 de factori care influenteaza mai mult sau mai putin pozitionarea pe cuvintele de interes, insa astazi ne vom preocupa de una dintre cele mai importante aspecte care tin atat de SEO on page, cat si de optimizarea on page.
Cercetarea cuvintelor cheie
Acest demers este foarte simplu! Sau cel putin asa pare la o prima vedere. Insa lipsa experientei te va face sa renunti rapid sau probabil vei opta pentru niste cuvinte cheie gresite. Evident! Nu gresite la propriu pentru ca intelegi cu siguranta limba romana, insa nu vei stii sa faci deosebirea intre acele expresii cu dificultate redusa, medie sau dificila de creste.
Cu siguranta va trebui sa citeste mai multe despre studiul cuvintelor cheie ca sa asiguri ca nu faci o alegere gresita inca de la inceput pe care sa iti structurezi intregul site, continutul si eventual sa cumperi linkuri …pentru ca bineinteles este mai facil sa se ocupe cineva si de partea de SEO off page.
Daca totusi ai deja o afacere reala si iti desfasori activitatea de ceva vreme este foarte posibil ca pe internet oamenii sa caute servicii sau produse legate de activitatea ta si cea mai inteleapta alege ar fi sa le cauti intai pe Google si sa vezi daca acestea reflecta ceea ce vrei sa oferi prin site-ul tau.
Urmatorul pas ar fi sa iti deschizi un cont de Google ADs si sa folosesti Keyword Planner sau Planificatorul de cuvinte cheie, daca optezi sa il folosesti in limba romana. Acesta este un instrument extrem de util realizat de catre Google, care te ajuta sa gasesti cuvinte cheie noi, volumele acestora sau costul de achizitie pentru reclamele platite prin intermediul produsului Google si partenerii acestuia.
Atentie! Competitia pe care o vei vedea in acest instrument este pentru reclama platita. Acel indicator nu iti arata dificultatea de crestere organica.Daca doresti sa aflii competitia intr-un mod simplu efectueaza multiple cautari in Google Search si vei vedea numarul total de rezultate.
Spre exemplu la cautarea pe Google a cuvantului cheie “SEO”, Google gaseste 783.000.000 de rezultate!
Asta inseamna ca foarte multa lume a scris despre SEO si nu numai atat, ci este foarte posibil ca o mare parte dintre aceste rezultate sa se refere la una dintre site-urile care iti sunt competitie.Deci sansele tale ca tu sa poti creste realistic pe acest termen sunt extrem… extrem de scazute.
In schimb, la cautarea pe Google a cuvantului cheie “optimizare articol de blog”, acesta va returna aproximativ 275.000 de rezultate.
Ai putea spune ca da…este o diferenta incredibil de mare si cu certitudine ai sanse mai mari ca tu sa cresti cu o pagina a site-ului pentru aceasta expresie. Insa merita?Cu siguranta ca daca reusesti sa fii in primele pozitii pentru expresia SEO vei beneficia de mult mai mult trafic decat daca ai fi in primele pozitii in Google pe expresia “optimizare articol de blog”.Daca ne intrebi pe noi cei de la ADfel Digital Marketing, niciunul nu este bun.
Atat cuvantul cheie “SEO”, cat si expresia “optimizare articol de blog” nu sunt expresii valoroase.Expresia SEO este una mult prea generala si este foarte dificil sa devii relevant pentru acest cuvant, iar expresia “optimizare articol de blog” probabil are foarte foarte putine cautari, ceea ce nu te va ajuta.Alte tehnici utilizate de specialistii SEO de la adfel.ro pentru verificarea competitiei unei expresii este cautarea pe Google a cuvintelor cheie prin anumite comenzi.
Spre exemplu poti analiza si corobora informatiile rezultate la urmatoarele comenzi comenzi pe Google:
- allintitle: Limiteaza cautarea, astfel incat toate cuvintele cheie trebuie sa apara in titluri aflate pe paginile web indexate;
- intitle: Limiteaza o cautare, astfel incat unele dintre cuvintele cheie trebuie sau pot aparea in titluri;
- allinurl: Limiteaza o cautare, astfel incat toate cuvintele cheie trebuie sa apara pe adresa paginii;
- inurl: Limiteaza o cautare, astfel incat unele cuvinte cheie trebuie sa apara pe adresa paginii.
Aceste tehnici sunt doar o parte din modalitatile prin care poti stabili dificultatea cuvintelor cheie, insa daca ti-a placut articolul de astazi, te asteptam cu drag si pe site-ul nostru adfel.ro, unde poti afla lucruri noi sau te putem ajuta prin ce ne pricem sa stim mai bine: SEO!